arfnjm arfnjm .

arfnjm

ويدئو موشن چيست ؟ بازار كار موشن گرافيك چگونه است ؟

امروز دنيا به سمت استفاده از موشن گرافيك يا طراحي ويدئو موشن در تمامي جوانب زندگي است. يك مثال ساده از مقرون به صرفه بودن موشن گرافيك بايد به موشن گرافيك پرزنت اشاره داشت. شما با توليد يك موشن گرافيك مي توانيد براي تعداد زيادي از مخاطبين خود يك موضوع را به جذابترين شكل ممكن بارها و بارها تكرار كنيد. اما در صورتي كه از اين پتاسيل استفاده نكنيد مجبور هستيد يك مطلب تكراري را هر بار تكرار كنيد و اين ممكن است بعد از مدتي براي مخاطبين و حتي خود شما كسل كننده باشد. طراحي ويدئو موشن به تركيب موشن گرافيك و فيلمبرداري گفته مي شود . با متحرك سازي وكتور ها و عناصر ثابت با استفاده از نرم افزار هاي گرافيكي نظير افترافكت ( After Effect ) و ... مي توان موشن حرفه اي و متناسب با كسب و كار خود طراحي نماييد.

طراحي موشن گرافيك چيست و چه نوع خدماتي را شامل مي‌شود؟

طراحي موشن گرافيك (Motion) به ويدئوهايي گفته مي‌شود كه پيام خود را در قالب محتواي تصويري و متحرك منتقل مي‌كنند. چنين محتوايي جذاب‌تر و تأثيرگذارتر از محتواي متني است، چون مخاطب را درگير مي‌كند؛ بنابراين پيام موشن را سريع‌تر و بهتر درك مي‌كند.

موشن‌ها را مي‌توان روي كامپيوتر، موبايل، تبلت و ساير دستگاه‌هايي تماشا كرد كه قابليت پخش ويدئو دارند. وب‌سايت‌ها و برنامه‌هاي كامپيوتري و موبايلي مانند اينستاگرام كه قابليت نمايش ويدئو دارند هم مي‌توانند موشن پخش كنند.

در واقع به متحرك‌سازي تصويرها كه به‌طور معمول با صدا و شايد متن متحرك همراه مي‌شود، موشن‌گرافيك يا به كلام صحيح‌تر، موشن‌گرافيكز (Motion Graphics) مي‌گويند. البته در فارسي به آن موشن‌گرافي هم مي‌گوييم. انواع ساخت موشن گرافيك هم وجود دارند كه در ادامه به كاركرد هركدام اشاره مي‌كنيم. همچنين مي توانيد براي انتهاي كار موشن گرافيك خود، ساخت لوگو موشن حرفه اي داشته باشيد تا با استفاده از آن بتوانيد لوگو خود را به شكل خاص تري ايجاد نماييد و باعث افزايش مخاطب و تبليغات موثرتري خواهد شد. لوگو موشن يا لوگو اينترو به متحرك ساختن لوگو گفته مي شود.

بازار كار موشن گرافيك در ايران چگونه است؟

سوال مهم ديگري كه پيش از يادگيري موشن گرافيك مطرح مي‌شود، اين است كه چطور مي‌توان آموزش‌هاي اين دوره را به پول تبديل كرد و بازار كار اين عرصه چقدر گسترده است؟

همين كه شمار افراد زيادي در پي يافتن راهي براي يادگيري ساخت موشن گرافيك هستند، خودش بيانگر بازاركار گسترده اين حوزه است.

در توضيحات تكميلي هم بايد ذكر كرد كه قيمت مناسب محصول توليد شده و البته كيفيت بالاي آن از جمله پارامترهاي موثر براي دريافت پيشنهادي بيشتر براي توليد موشن گرافيك خواهد بود 

موشن گرافيك چيست ؟

به صدا گذاري رئي تصاوير و متحرك سازي آن ها موشن گرافيك گفته مي شود. با استفاده از نرم افزار هاي گرافيكي مانند افترافكت و بسياري از نرم افزار هاي گرافيكي ديگر مي توان افتر افكت ساخت. با استفاده از اين نرم افزار ها بر اساس سناريوي خاص، متحرك سازي وكتورهاي تصاوير انيميشني انجام مي شود و صداگذاري توسط گوينده روي موشن صورت مي گيرد. بصورت كلي موشن گرافيك براي تبليغات كسب و كارتان و يا آموزش مباحث مختلف بسيار كاربردي مي باشد.

Motion Graphics ابزاري خارق العاده براي برقراري ارتباط بصري است اما ساخت آنها بيشتر از محتواي استاتيك كار و تخصص لازم دارد. براي اينكه بهترين حركت گرافيكي را ممكن كنيد ، به عناصر صحيح - يعني خالقين و مهارتها - نياز داريد. ما بسياري از گرافيك هاي حركتي را انجام داده ايم (و در ضمن چندين اشتباه نيز داشته ايم) ، بنابراين درمورد موارد مهمي كه باعث ايجاد يا شكستن محصول نهايي شما و روند كار شما مي شود ، چيزهاي زيادي آموخته ايم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۷:۵۲ توسط:sara hoseini موضوع: