arfnjm arfnjm .

arfnjm

قبل از سفارش موشن گرافيك به چه نكاتي توجه كنيم؟

در ابتدا بهتر است بگوييم موشن گرافيك چيست ؟ طراحي و ساخت موشن گرافيك يا graphic motion design به متحرك سازي تصاوير و صداگذاري روي آن ها گفته مي شود . از طريق نرم افزار هاي گرافيكي مي توان موشن گرافيك خلاقانه اي ايجاد كرد. نرم افزار هاي گرافيكي مانند افتر افكت يكي از بهترين نرم افزار هاست كه براي ساخت موشن گرافيك حرفه اي استفاده مي شود.

موشن گرافيك ها در حوزه هاي مختلفي ساخته مي شوند يكي از مواردي كه مي توان براي آن موشن گرافيك جذابي توليدي كرد بحث آموزش مي باشد كه با استفاده از عناصر گرافيكي گوناگون با چاشني خلاقيت مي توان طراحي موشن گرافيك خلاقانه اي ايجاد كرد و محتوا آموزشي منحصر به فردي داشت. طراحي موشن گرافيك يك روش تبليغاتي موثر و مفيد مي باشد كه براي هر كسب و كار يا برندي تاثيرگذاري بسياري دارد.

كاربردهاي موشن گرافيك  چيست ؟

  • استفاده براي توضيح مفاهيم
  • اشتراك گذاري يك محصول
  • استفاده براي داستان گويي
  • استفاده براي برنامه تلويزيوني
  • استفاده براي برندينگ
  • استفاده براي آگاهي رساني

در اينجا قصد داريم تا 3 نكته طلايي قبل از اينكه سفارش موشن گرافيك دهيد ارائه دهيم :

1-    در ابتدا بدانيد گروه هف شما چه افرادي هستند؟

در ابتداي كار گروه هدف و مخاطبان خود را شناسايي نماييد. به عنوان مثال اگر در مورد بحث آمورشي حوزه كودكان موشن گرافيك مي خواهيد رنج سني خاصي براي اين سن در نظر داشته باشيد و با توجه به آن گروه سني  و علاقه مندي هاي اين گروه و رنگ هاي بكار رفته و ... موشن گرافيك تهيه نماييد. البته كارشناسان اين حوزه اين موارد را در نظر دارند اما شما با تاكيد بيشتر به آن ها خيالي اسوده تر خواهيد داشت .

2-    هدف از توليد موشن گرافيك براي شما چيست؟

قبل از هر كاري حوزه ي اي كه مي خواهيد موشن گرافيك تهيه كنيد را مشخص نماييد و متناسب با آن موشن گرافيك سفارش دهيد. موشن گرافيك ها به سه دسته تقسيم مي شوند : موشن گرافيك هاي تبليغاتي ، آگاهي دهنده و آموزشي

3-    پلتفرم مناسب براي نمايش موشن گرافيك شما چيست ؟

پلتفرم مورد نظر خود را مشخص نماييد به اين منظور كه موشن گرافيك مورد نظر شما در چه رسانه اي نمايش داده مي شود و در چه دستگاه هايي

 در صورتيكه پاسخ به اين سوال ها را بدانيد بهتر مي توانيد تصميم بگيريد و از سردرگمي نجات خواهيد يافت. همچنين بهتر است در مورد سفارش موشن گرافيك با كارشناسان خبره در اين زمينه گفتگو نماييد و از آن مشاوره دريافت كنيد.

قبل از سفارش موشن گرافيك بهتر است كاربرد هاي آن را بدانيد

  • استفاده براي توضيح مفاهيم
  • اشتراك گذاري يك محصول
  • استفاده براي داستان گويي
  • استفاده براي برنامه تلويزيوني
  • استفاده براي برندينگ
  • استفاده براي آگاهي رساني

براي داشتن موشن گرافيك حرفه اي خلاقيت حرف اول را مي زند:

موشن گرافيك ها با روش هاي مختلفي ساخته مي شوند و هر كدام ويژگي خاص خود را دارند. اما يكي از ويژگي هايي كه براي تهيه موشن گرافيك لازم است بحث خلاقيت مي باشد. در صورتيكه خودتان تهيه كننده موشن گرافيك هستند بعد از مدتي كار و كسب تجارب گوناگون مي توانيد ايده هاي جديدتري براي خق موشن گرافيك بدست آوريد. راستش را بخواهيد شما بايد فرد خلاقي در حوزه‌ي تصوير و حتي متن باشيد. خيلي وقت‌ها اين شما هستيد كه متن‌هاي فرد سفارش‌دهنده را ويرايش يا حتي بازنويسي خواهيد كرد تا يك موشن بهتر و كارآمدتر به او تحويل دهيد. همچنين درخواست موشن را حتما از گروهي ماهر و خلاق در اين زمينه بخواهيد.

انواع موشن گرافيك :

موشن گرافيك با توجه به ميزان تحرك اشكال و تصاوير و ابعاد تصاوير به دسته هاي مختلفي تقسيم مي شود. سفارش ساخت موشن گرافيك نيز بر اساس نوع كاري كه سفارش دهنده نياز دارد متفاوت است. براي مثال حتما كستينگ يا عنوان  اول فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي را ديده ايد كه تصاوير با اسامي در كنار هم قرار گرفته و به صورت جذابي حركت مي كنند. اين كار با موشن گرافي تبليغاتي تفاوت دارد. ما را همراهي كنيد تا شما را با انواع موشن گرافيك آشنا نماييم.

موشن گرافيك اينترفيس

اينترفيس يا رابط كاربري از ديگر زير مجموعه هاي موشن گرافيك توضيحي است. در اين مدل شما مي توانيد صفحات سايت يا نرم افزار توليدي خود را به كمك موشن گرافيك براي سفارش دهنده جذاب نماييد. با اين كار كيفيت و لول كاري خود را بالا برده و از طرفي اعتماد سفارش دهنده را به دست مي آوريد.

موشن گرافيك تبليغاتي

هر چند اين نوع موشن گرافيكي را مي توان زير مجموعه موشن گرافيك توضيحي قرار داد؛ اما  از آنجايي كه اين نوع در دنياي ديجيتال طرفداران زيادي دارد بايد آن را جداگانه توضيح داد. در موشن گرافيك تبليغاتي شما مزايا و نحوه استفاده از محصول رو در قالب تصاوير جذاب با رنگ هاي گيرا ارائه مي دهيد و اين باعث جذب بيشتر خريدار و سفارش دهنده مي شود. حتي فردي كه محصول را خريداري كرده مي تواند در قالب يك موشن گرافي، نحوه كار با محصول را آموزش ببيند.

موشن گرافيك آيكون

حتما تا كنون با سايت هايي مواجه شده ايد كه آيكون هاي آن متحرك هستند. آيكون متحرك قدرت سايت شما را افزايش مي دهد، مخصوصا اگر براي حركت آن تفكر خاصي وجود داشته باشد. اين كار توسط موشن گرافيك و كمك فايل هاي SVG امكان پذير است. اين آيكون ها به جذابيت بصري سايت كمك مي كند و و نام سايت و نرم افزار را در ذهن ثبت مي كند.

طراحي لوگو موشن

لوگوي سايت جز اولين مواردي است كه در زمان باز كردن سايت و نرم افزار مي بينيم. ايكون جذاب و متحرك در ذهن ثبت خواهد شد. بهتر است در زمان طراحي لوگوي سايت در مورد رنگ آن، نحوه حركت آن و ... فكر شود تا به راحتي در ذهن كاربر ثبت شود. با كمي جستجو در اينترنت مي توانيد تعداد زيادي لوگوهاي انيميت مشاهده كرده و از آنها ايده بگيريد.

موشن گرافيك در ساخت عنوان فيلم

با شروع يك سريال و يا فيلم سينمايي شما شاهد عنوان آن هستيد كه به شكلي جذاب طراحي شده اند. شايد عنوان بعضي از سريال ها در ذهن شما باقي مانده باشد. اين موشن گرافيك عنوان فيلم و سريال است كه توانسته به اين شكل حرفه اي، فيلم و عوامل آن را در ذهن شما ثبت نمايد. استفاده از تصاوير جذاب، كاريكاتور عوامل و ... از جمله ايده هاي ابتدايي ساخت موشن گرافيك عنوان است.

موشن گرافيك توضيحي

امروزه در دنيايي هستيم كه وقت به واقع طلا است. افراد ترجيح مي دهند بجاي وقت گذاشتن و مطالعه يك مطلب، ويدئويي كامل و كوتاه تماشا كنند. يكي از اهداف موشن گرافي نيز همين امر است، توضيح مسائل در قالب تصوير در بازه زماني كوتاه. موشن گرافيك توضيحي در قالب چند تصوير خلاقانه برند را معرفي مي كند يا مسئله اي را آموزش مي دهد. با اين كار بيننده ارتباط بيشتري با ويدئو برقرار مي كند.

 

موشن گرافيك پرزنتيشن ( ارائه مقالات و تزهاي دانشگاهي)

براي ارائه مقالات علمي و پرزنت آنها تنها گزينه پيش روي شما پاورپوينت، كي نوت و پرزي است. اما براي تاثيرگذاري بيشتر در بيننده و تفهيم بهتر مسائل، اين موشن گرافيك است كه به كمك شما مي آيد. موشن گرافيك با حركت نوشته ها و تصاوير در كنار هم سخت ترين مفاهيم را در قالب چند شكل ساده به نمايش مي گذارد.

ساخت فيلم كوتاه

در ساخت فيلم كوتاه مي توانيد از تكنيك هاي ساخت انيميشن و موشن گرافيك به صورت همزمان استفاده كنيد. انيميشن خط داستاني دارد و شخصيت هاي آن كاملا مشخص و تعريف شده هستند. انيميشن با جزئيات بسيار دقيق داستاني را تعريف مي كند. موشن گرافيك اما جزئيات را حذف مي كند و به سادگي يك روايت كوتاه را بيان مي كند. موشن گرافيك در ساخت فيلم كوتاه هزينه موشن گرافيك ساخت را كاهش داده و در صورتي كه ايده جديدي پشت آن باشد جذاب تر از بعضي انيميشن ها عمل خواهد كرد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۱:۵۳ توسط:sara hoseini موضوع: